DISCURS PRESENTACIÓ "PANCATANAZISME" - SOPAR AELLVA (original en valencià)
L’any passat, en este mateix sopar de l’Associació d’Escritors en llengua Valenciana, vaig tindre el privilegi de rebre el premi d’Ensaig per la meua obra PANCATANAZISME i, pràcticament un any despuix, podem vore-li la cara al chiquet.
Voran, yo no sóc un erudit ni un estudiòs ni un divulgador del valencianisme, com els meus molts volguts Òscar Rueda, Ampar Cabrera, Vicent Ramón Calatayud o Aureli Lopez, quatre dels molts
noms que són punta de llança d’eixa resistència valenciana que, com el poblet dels gals Astèrix i Obélix, resistia incansablement front l’invasor.
Yo sóc, senzillament, un temerari de les rets socials i un mercenari de la lletra escrita. M’agrada publicar lo que m’agradaria llegir i m’agrada defendre lo que considere just, cert i veritat. Que algú me
diga blaver és com si me ficaren una estrela de Davit en el braç en mig del ghetto de Varsovia en 1940: per als pancatalanistes, com per als nazis, sóc l’enemic… i no m’importa.
I d’aixó precisament parla este ensaig: PANCATANAZISME. De com el pancatalanisme ha agafat les mecàniques més roïnes i indignes
del Nazional Socialisme alemà, de la Gestapo, de la maquinària propagandística de Joseph Goebbels, i les ha aplicat com un rugló, un martell cruel, davant d’aquells que considera els seus enemics.
La mentira, la manipulació, el senyalament i, finalment, la mort social del dissident, d’aquell que no combrega en rodes de molí.
En l’ensaig voran com, des del naiximent de la Societat Eugenésica Catalana (una búsqueda de la perfecció ària de la raça catalana front als “moros” espanyols), que va ser generosa benefactora del
proyecte llingüístic de Pompeu Fabra, pare putatiu del nou català, passant pels reconeguts traïdors a la terra valenciana com Juan de la Cruz Fuster Ortells, falangiste de carné i promotor del concepte “Països Catalans”, fins als cadells incontrolats d’Arran, els Maulets, Acció Cultural i tota la purria coneguda que s’amaga darrere de la Policia Nacional cada 9 d’Octubre… Darrere de tots ells, com dia, no hi ha originalitat: Són una còpia bastarda d’aquells que varen fer del genocidi, la guerra i l’odi la seua senya d’identitat. La única diferencia és que el pancatanazisme ha canviat la esvástica, la creu gamada, per la estelada.
No és una llectura amable. No és una llectura fácil. Pero és una llectura, en la meua sincera opinió, necessària. Perque tots tenim, més o manco, identificats als enemics del valencianisme… pero
tenim que conèixer les seues ferramentes, els seus instuments de tortura, en la convicció de que el món se va lliurar del nazisme i que, més pronte o més tart, Valéncia se lliurarà del pancatanazisme en treball, en raons… i en trellat.
TRADUCCIÓN AL CASTELLANO
Buenas noches, amigos y amigas.
El año pasado, en esta misma cena de la Asociación de Escritores en Lengua Valenciana, tuve el privilegio de recibir el Premio de Ensayo por mi obra PANCATANAZISMO y, prácticamente un año después, podemos verle la cara al chiquillo.
Verán, yo no soy un erudito ni un estudioso ni un divulgador del valencianismo, como mis muy queridos Òscar Ruega, Ampar Cabrera, Vicent Ramón Calatayud o Aureli Lopez, cuatro de los muchos nombres que son punta de lanza de esa resistencia valenciana que, como el pueblecito de los galos Astérix y Obélix, resistía incansablemente frente al invasor.
Yo soy, sencillamente, un temerario de las redes sociales y un mercenario de la letra escrita. Me gusta publicar lo que me gustaría leer y me gusta defender lo que considero justo, cierto y verdad. Que alguien me llame "blavero" es como si me colocaran una estrella de Davit en el brazo en medio del ghetto de Varsovia en 1940: para los pancatalanistas, como para los nazis, soy el enemigo... y no me importa.
Y de eso precisamente hablar este ensayo: PANCATANAZISMO. De como el pancatalanismo ha tomado peores y más indignas mecánicas del Nacional Socialismo alemán, de la Gestapo, de la maquinaria propagandística de Joseph Goebbels, i les ha aplicado como un rodillo, un martillo cruel, frente a aquellos que considera sus enemigos.
La mentira, la manipulación, el señalamiento y, finalmente, la muerte social del disidente, de aquel que no comulga con ruedas de molino.
En el ensayo verán como, desde el nacimiento de la Sociedad Eugenésica Catalana (una búsqueda de la perfección aria de la raza catalana frentre a los "moros" españoles), que fue generosa benefactora del proyecto lingüístico de Pompeyo Fabra, padre putativo del nuevo catalán, pasando por reconocidos traidores a la tierra valenciana como Juan de la Cruz Fuster Ortells, falangista de carné y promotor del concepte “Países Catalanes”, hasta los cachorros incontrolados de Arran, los Maulets, Acció Cultural y toda la purria conocida que se esconde tras la Policía Nacional cada 9 de Octubre… Detrás de ellos, como decía, no hay originalidad: Son una cipia bastarda de aquellos que hicieron del genocidio, la guerra y el odio su seña de identidad. La única diferencia es que el pancatanazismo ha cambiado la esvástica, la cruz gamada, por la estelada.
No es una lectura amable. No es una lectura fácil. Pero es una lectura, en mi sincera opinión, necesaria. Porque todos tenemos, más o menos, identificados a los elemigos del valencianismo… pero tenemos que conocer sus herramientas, sus instrumentos de tortura, con la convicción de que el mundo se libró del nazismo y que, más pronto o más tarde, Valéncia se librará del pancatanazismo, con trabajo, con razones y con buen juicio.
No hay comentarios:
Publicar un comentario